środa, 15 czerwca 2016

Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być - Media Rodzina



Dzisiaj chciałam Wam pokazać, jaką książkę dostałam od Media Rodzina. Książka nosi tytuł "Jak być RODZICEM, jakim zawsze CHCIAŁEŚ BYĆ". 

W swoim życiu jestem właśnie na etapie zastanawiania się czy jestem dobry rodzicem i czy takim będę jak moje dziecko będzie znacznie większe, Syn niedługo kończy dziewięć miesięcy, do tej pory jednak nie zastanawiałam się, jakim rodzicem jestem. A teraz? Ciągle zadaje sobie pytanie "Czy dam sobie radę jako rodzic przedszkolaka, nastolatka ?". Chciała bym, że nigdy mu nic nie zabrakło ale też nie chciałabym, żeby był taki rozpieszczony, że będzie wchodził mi na głowę, Jest taka mała granica między tym a tym i czasem nawet nie wiemy, kiedy dochodzi do nadmiernego rozpieszczenia dziecka. Dobrze wiem, że książka nie powiem mi jak dokładnie mam się zachować w konkretnej sytuacji, jednak są w niej przykłady, na których możemy się wzorować. 






Jestem pewna, że nie raz, nie dwa ta książka pomoże mi w przyszłości :)
A Ty? Zastanawiasz się jaki będziesz rodzicem? Ta książka jest dla Ciebie! 


Książka podzielona jest na dwie części: I. Zasady i umiejętności i II. Pytania i odpowiedzi. 

W pierwszej części możemy dowiedzieć się o uczuciach dzieci, i tym jak je chwalić, o gniewie i o tym czym zastąpić kary. Są również krótkie ćwiczenia i przykładowe odpowiedzi, np.: "Ćwiczenia w akceptowaniu uczuć", "Ćwiczenia w rozwiązywaniu problemów" itp.





W drugiej części natomiast znajdziemy pytania rodziców i odpowiedzi.







I co myślicie o takiej książce? 
Czy Was też zainteresowała tak samo jak mnie ?




Zapraszam na fanpage MEDIA RODZINA.


5 komentarzy:

  1. Jeżeli robi się co kolwiek najlepiej jak tylko się potrafi i nie ważne czy to opieka nad dzieckiem czy to coś innego to myślę, że już taki ktoś jest najlepszym rodzicem na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wykształcenia jestem nauczycielką, mam nadzieję, że kiedy będę już mogła pójdę do pracy do przedszkola bądź szkoły. Myślę, że taka książka byłaby przydatna nie tylko dla samych rodziców, ale też niektórzy wychowawcy powinni zapoznać się przede wszystkim z tym jak dziecko chwalić oraz jak rozpoznawać jego emocje i uczucia.
    nie da się przygotować na bycie rodzicem, ale wciąż można pogłębiać swoją wiedzę :)

    Uroda dramatycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafna uwaga :) Nauczyciele też ją powinni przeczytać :)

      Usuń
  3. Uważasz, że niemal każdy nadaje się do bycia rodzicem, czy wręcz przeciwnie, wyizolowana grupka osób?
    Xapraszam:
    http://wmymmroku.blogspot.com/2016/05/zmora-rozdzia-i-budzimysie-w-swiecie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że każdy :) Nie ma reguły na to :)

      Usuń

Pieczątki od ADAMIGO

Jesień wielkimi krokami wkroczyła w nasze życie, po pięknych, gorących i słonecznych dniach można już zapomnieć. Z dnia na dzień zrobi...